Posted by : Brilian Listiana Visi 13 Feb 2013


♥ ~Duhai engkau calonku yang Tertulis Di Lauhul Mahfudz~ ♥ ♥

Jika kau mencintaiku kerana kecantikanku,menyejukkan setiap mata yang memandangnya, kemudian aku bertanya. . . saat kecantikan itu memudar dimakan usia, MASIHKAH CINTAMU TERTUJU KEPADAKU? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana ramahnya hatiku,memberi kehangatan dalam setiap sapaanmu, kemudian aku bertanya. . .
... ... saat keramahan itu tertutup kabut prasangka,
SEBERAPA MAMPU CINTAMU MEMENDAM CURIGA? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana pengertian yang ku berikan,menumbuhkan ketenangan karena kepercayaan yang ku tanam, kemudian aku bertanya. . .
kelak pengertian itu tertelan oleh ego sesaat,
SEBERAPA KAU MAMPU MEMPERTAHANKAN CINTA INI? ? ?


Jika kau mencintaiku kerana luasnya danau kesabaranku,menambah dalamnya rasa cinta semakin kau mengenalku, kemudian aku bertanya. . .
mungkin kesabaran itu mencapai batas membendung kesalahanku,
SEBERAPA BESAR CINTAMU MAMPU MEMA'AFKAN? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana keteguhan imanku,bagai siradj yang benderang mengantarkan cahaya, kemudian aku bertanya. . .
kala iman itu jatuh menurun,
SEBERAPA BERKURANG AKHIRNYA CINTAMU PADAKU? ? ?

Jika kau mencintaiku kerana ku yang telah kau pilih sebagai cinta yang kan kau pegang sepanjang hayat,hingga kau tak mampu berpaling pada yang lain.. kemudian aku bertanya SEBERAPA MANTAP CINTAMU TUK TETAP SETIA? ? ?

Andai sejuta alasan tak cukup. . . .
untuk membuat cinta ini tetap bersama . . . .
maka biarkan ku pinta satu alasan tuk menjaga cinta ini. . .

AKU INGIN KAU CINTAI KERANA ALLAH...
kerana DIA kan selalu ada tuk menjaganya. .
maka cintaku kan tetap utuh dan setia. . .
hingga kelak, ku tak mampu lagi mencintaimu. . .
KERANA CINTAKU BERPULANG KEPADANYA..

{ 1 komentar... read them below or add one }

- Copyright © 2013 KEEP CALM and READING ON - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -